Regler

Regler for jagt:

Der må på lodsejerforeningens jagt kun jages trækfugle som jagtloven tillader - dvs at sædgås ikke må  jages på Stauning-lodsejer jord

jagtregler

Stauning Lodsejerforenings regler for jagt på foreningens områder:

• Afgrøderne må ikke betrædes
  • Landvildt må ikke skydes
  • På forlangende skal jagtkort forevises
  • Parkering forbudt på privat grund
  • Riffeljagt efter gæs forbudt
  • Henkastning af patronhylstre STRENGT forbudt
  • Ansvarlig skudafstand skal overholdes

Overtrædelse medfører inddragelse af jagtkortet uden erstatning. Jagten må begynde 1. september i henhold til jagtloven.
Senest 14 dage efter jagtens ophør skal både/pramme fjernes, ellers fjernes de uden ansvar af lodsejerforeningen. Både/pramme skal afmærkes tydeligt med navn og tlf. nr. Ved manglende erhvervelse/køb af gyldig jagtkort opkræves gebyr på 1500,- samt køb af årskort. Er man lokal jæger fra Stauning sogn kan man få tilsendt diverse jagtfordele. (Kontakt lodsejerforeningen på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.)

Stauning Lodsejerforenings regler vedr. gæstepladser:

• Gæstepladser må kun anvendes hvis man følger en person som har gyldig jagtkort
  • Det er ikke tilladt at medbringe gæster på arealer som lokal jæger har tilladelse til at benytte
  • Det er ikke tilladt at anvende gæstepladser på forskellige områder af jagtarealerne. (Man følges samlet på jagten, max afstand som gæst til person med gyldig jagtkort 25 meter)
  • Gæsterne skal have gyldig jagttegn og være bekendt med jagtloven
  • Bemærk du har kun mulighed for at tilkøbe gæstepladser når du købet dit eget jagtkort, efterfølgende tilkøb er ikke muligt
  • Skulle du have brug for mere end 3 gæstepladser så kontakt os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Stauning Lodsejerforening • Formand Nikolaj Larsen • Stauningvej 66, Stauning • 6900 Skjern • Tlf. 2243 7367 • Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.